5 błędów popełnianych w salonach kosmetycznych

Wydawać by się mogło, że prowadzenie salonu kosmetycznego jest rzeczą łatwą, prostą i przyjemną. Jednak wiele salonów cierpi z powodu pustego kalendarza wizyt. Dlaczego tak się dzieje? Sprawdź 5 najczęściej popełnianych błędów.

Po pierwsze: Nieobecność w sieci

Brak strony www, profilu na facebooku, Instagramie czy wizytówki w platformie rezerwacji wizyt to jeden z podstawowych błędów popełnianych w salonach urody. Większość klientów właśnie tam szuka opinii oraz informacji na temat placówek. Bez konta w tych miejscach po prostu nie istniejemy, trudno nas znaleźć. Klienci wybierają więc inne salony.

Po drugie: Niewłaściwa higiena w salonie

W salonie urody powinien panować ład, porządek i czystość. Nasi pracownicy nie mogą wykonywać zabiegów bez rękawiczek czy maseczek ochronnych. Jest to niebezpieczne zarówno dla klienta jak i dla nich samych. Wiele salonów nie posiada nawet autoklawu, a używane narzędzia myje pod bieżącą wodą. Nie tędy droga.

Po trzecie: Nieprofesjonalna obsługa

Przychodząc do salonu urody klient oczekuje miłej i profesjonalnej obsługi. Smutny, niemiły, opryskliwy, potrafiący mówić tylko o sobie, a czasem nawet nie najlepiej ubrany pracownik odstrasza od naszego salonu. Nieumiejętność doradzenia klientowi, nieporadność w dobieraniu odpowiednich zabiegów – to wszystko działa na naszą niekorzyść. Brak takich udogodnień jak kawa, herbata, woda czy spokojne miejsce w poczekalni również jest wyznacznikiem nieprofesjonalnej obsługi.

Sprwadź również: Salony urody coraz chętniej promują się z influencerami

Po czwarte: Słaba komunikacja z klientami

Na słabą komunikację z klientami składa się wiele czynników. Od wspominanych już wyżej profilii w social mediach po zwykłą rozmowę podczas zabiegu. Dużym błędem jest także brak rezerwacji wizyt online – którą swoim klientom udostępnia dziś już wiele profesjonalnych placówek. Pozwala na to system do zarządzania salonem, który posiada przy tym wiele innych funkcji do komunikacji z klientami, m.in. przypomnienia sms o wizytach, automatyczna wysyłka życzeń urodzinowych do klientów czy też wiadomości do osób, które nie pojawiły się w salonie przez dłuższy czas.

Po piąte: Zła lokalizacja

Wbrew pozorom lokalizacja salonu ma duży wpływ na ilość wizyt. Salony usytuowane na obrzeżach miasta, z trudnym dojazdem, bez miejsc parkingowych i z dala od przystanków komunikacji miejskiej, cieszą się mniejszą popularnością niż te łatwo dostępne. Wybierając lokal należy wziąć pod uwagę powyższe czynniki.

Błędów popełnianych w salonach urody jest mnóstwo, niektóre mają większy wpływ na ich funkcjonowanie, inne mniejszy. Prowadząc własną placówkę warto mieć na uwadze powyższe, a także zastanowić się czy nie czyhają na nas inne pułapki. Dobrze prowadzony salon ma większą szansę na sukces!

Artykuł przygotowany przy współpracy z Versum – oprogramowanie dla salonów fryzjerskich i kosmetycznych.